مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری از انتخاب ایران به عنوان شریک مطالعاتی پروژه «بازاریابی مقصد» کشور آذربایجان در کمیته دائمی همکاریهای اقتصادی تجاری سازمان همکاری اسلامی (COMCEC-OIC) خبر داد.
به نقل از روابطعمومی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، محمد ابراهیم لاریجانی گفت: با حمایت کومسک در سال ۲۰۱۸، ایران در پروژه گردشگری کشور آذربایجان با عنوان «چارچوب مفهومی مدیریت مقصد» مشترک میان کشورهای آذربایجان، ایران و کامرون معرفی شد.
او افزود: با توجه به پذیرفته شدن پروژه گردشگری ایران در کمیته دائمی همکاریهای اقتصادی تجاری سازمان همکاریهای اسلامی (COMCEC-OIC) در سال ۲۰۱۸ با مشارکت کشورهای ایران، ترکیه و آذربایجان، در اقدامی متقابل کشور آذربایجان نیز جمهوری اسلامی ایران و کامرون را به عنوان شریک مطالعاتی در پروژه گردشگری خود معرفی کرده است.
لاریجانی گفت: در چارچوب مفهومی پیشنهادی، یک مقصد به عنوان یک سیستم مولد بازارمحور با حضور گردشگران فعال میشود اما به صورت مشترک توسط گردشگران همگام با تأمین کنندگان خدمات تولید میشوند و در راستای کل سیستم گردشگری مقصد در کنار مبدا، جابجایی، فضای مجازی و شناختی قرار میگیرد.
به گفته مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری، در چارچوب جدید مدیریت مقصد، مقصد تنها یک محدوده زمینی در یک ساختار طبقاتی نیست و از چندین لایه تشکیل شده که به آن منطقه تجاری راهبردی گفته میشود.
لاریجانی ادامه داد: مجری پروژه برای اجرایی کردن آن در سال ۲۰۱۹، همراه با تیم متخصصان و پژوهشگران کشور آذربایجان در نیمه اول خرداد امسال به ایران سفر و نشست هماندیشی با صاحبنظران و متخصصان گردشگری کشورمان برای تکمیل پرسشنامه تحقیقاتی را برگزار خواهد کرد.
«کومسک» بازوی اقتصادی تجاری سازمان همکاریهای اسلامی OIC و چرخه مدیریت پروژه (PCM) یکی از مکانیزمهای استراتژی کمیته دائمی کومسک است که با هدف ارائه کمکهای بلاعوض به پروژههای ظرفیتسازی و همکاریهای فنی از سپتامبر ۲۰۱۳ آغاز به کار کرده است.
با پیگیریهای دفتر بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری برای سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ دو طرح از ایران توسط فعالان بخش خصوصی کشورمان ارائه و در این نهاد بینالمللی پذیرفته شد و در حال حاضر در مرحله تبادل اطلاعات و انعقاد قراردادهای بینالمللی برای اجرای آن قرار دارد.
انتهای پیام
ثبت نظر