تعداد ۶ هزار و ۹۷۷ درخواست، تاکنون در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به ثبت رسیده که از این میان به ۶ هزار و ۱۷۰ درخواست پاسخ داده شده است. به طور کلی میانگین پاسخگویی به درخواستهای مردمی ۸۴ درصد اعلام شده است.
و به نقل از دبیرخانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، در مجموع ۶۵۰ شکایت نیز در سامانه ثبت شده که دستگاههای متصل به سامانه تنها به ۳۴۵ شکایت پاسخ دادهاند. همچنین تاکنون ۵۴۳ دستگاه به سامانه متصل شدهاند که بیشتر این دستگاهها در زیر مجموعه قوه مجریه قرار دارند.
بیشترین درخواست و سوالات مردمی (۳۰۵ درخواست)، مربوط به وزارت کشور است که این وزارتخانه به تمامی درخواستها در میانگین زمانی ۱۶ روزه پاسخ داده است.
بر اساس این گزارش، تعداد درخواستها از قوه مقننه ۱۶۸ درخواست بوده که به ۱۳۵ درخواست پاسخ داده است، میانگین زمان پاسخگویی به درخواستها نیز ۷۵ روز است. به طور کلی درصد پاسخگویی قوه مقننه به درخواستهای مردمی ۷۵ درصد اعلام شده است.
تعداد درخواستهای مردمی از قوه قضائیه، ۸۲ درخواست بوده که به تمامی درخواستها در میانگین هشت روز پاسخ داده شده است. درصد پاسخگویی قوه مقننه با توجه به اینکه دو شکایت نیز از آن در سامانه ثبت شده ۹۸ درصد است.
همچنین در میان استانداریها، استانداری گیلان با ۹۱ درصد بیشترین و استانداری سیستان و بلوچستان با ۴۴ درصد پایینترین میزان پاسخگویی را با توجه به تعداد درخواستها داشتهاند.
در میان ۲۶ شهرداری متصل به سامانه نیز بیشترین درخواستها مربوط به شهرداری تهران با ۱۶۶ درخواست و میانگین پاسخگویی ۹ روز بوده است. شهرداری یزد تنها شهرداری است که ۱۰ سازمان زیرمجموعه آن به سامانه وصل شده است. استان گیلان بیشترین شهرداری فعال را در سامانه دارد.
انتهای پیام
ثبت نظر